Tuesday 3 July 2012

Fantasi Ngeri

Nak gapai rasa yang kita damba bukan mudah, penuh sumpah seranah,
Terpaksa menentang hampir seluruh dunia,
Harus pura, kerana alam ini bukan hanya kita.
Semoga takde benda2 bodoh yang akan pisahkan jemari yang mengengam.
Janji semalam.



Hari ini,
Depan dia kau nafi, hanya kerna mahu jaga hati, nanti hilang punca rezeki,
Kau maki, risau nanti hilang kepentingan diri, poket tidak berisi,
Depan aku kau janji mati, berani tunjuk bukti,

Rayu. Melutut. Mohon dimaafi, difahami, dimengerti, 
Dasar sungguh kau memakai topeng durjana,
Keji.


Faaak!



Aku jadi the great great 'pentangis' kerana seorang manusia yang entah siapa.
Jadi pemusnah kepada diri sendiri kerana seorang manusia dusta.

tak boleh berhenti? terlalu susah untuk bangkit sendiri? kau terlalu berfantasikan kesedihan. sampai kau tak perasan terlalu banyak tali dihulur. terlalu membukit tangan diberi tapi kau tolak tepi. kau tak sedar, kau cuma bermain dengan kata simpati.

bangun lah. cuba belajar perkataan baru. move on!

Tolong Berhenti. Jangan halang aku untuk pergi.



Aku cakap balik.


"Selagi aku boleh kejar kau, aku kejar sungguh-sungguh. Aku akan terus kejar walau kau makin jauh. Aku tetap akan kejar sampailah aku terjatuh.

Dan waktu tu, kalau aku dah tak larat nak bangun, dah tak larat nak berdiri, tolong jangan datang dekat sini. Tolong jangan pura-pura nak toleh pandang aku lagi.

Sebab dengan darah dekat lutut tangan kaki, aku akan pergi.








Genggaman terlepas.
Sebab perkara paling bodoh.

Kau.




mood : taip resign letter.