Saturday 23 July 2011

Peanut Butter Cream Puff buat Adik Lya :)

Alia Rahmatunisa' / wanita yang mendapat rahmat yang tinggi
nama beliau nie , aku yang kasi. :)
Alia Rahmatunisa' a.k.a Adik Lya adalah adik bongsu dari 8 adik beradik dalam keluarga Cikgu Rosly & Puan Aishah . Kat rumah , beliau la musuh ketat aku. Yang akan buat aku mengilai macam Meriam dalam Pontianak Harum Sundal Malam bila tengok lipstik aku patah , bedak compact aku pecah , serta perfume yang dah tinggal separuh botol. So , bila aku keluar rumah , aku akan pasti kan pintu bilik aku telah dikunci dengan rapatnya.Walaupun beliau begitu kejam terhadap kakak nya , beliau lah penyeri dan tukang gosip kat dalam rumah nie. Dan beliau juga sering dibuli oleh abang2 dan kakak2 nya. Kalau time sekolah ,beliau selamat dari sebarang ancaman. Tapi cuti sekolah , abang2 yang duk hostel balik , memang siap la untuk dibuli tanpa henti.hahaha..
Alia nak kencing ! tolong bukak lampu bilik air !!
(sambil terkepit kepit depan bilik air )
.............semua buat tak tau jer.......
cepat la ! Alia tak tahan nie..
......................masing2 buat kerja sendiri..............
ei!! terus meluru masuk dan terpaksa beristinjak di dalam kegelapan
kitorang : hahahaha....
tiba2 beliau menjerit2 dalam bilik air seperti kerasukan
sapa kunci pintu nie !!
kitaorang : hahahaha lagik !
kejam bukan ? :D

Sangat suka menghilang kan diri bersama handphone aku di bilik yang sunyi. Rupa - rupa nya buat rakaman video berunsur perasan diri Bintang Kecil dengan menyanyi lagu Twinkle Lil Star dengan lirik yang tunggang terbalik. Beliau juga berbakat besar dalam membuat soalan teka teki. Antara nya ialah :

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kak Syeema cuba teka , Alia nak bagi teka teki nie..
Okay..apa dia?
Dalam ramai2 orang , ada seorang je gigi dia terkeluar satu . Sapa nama dia?
.........
Okay , masa tamat ! Jawapan nya Kak Syeema la..hahahahaha ! 
Cis kek ! Cukup lawak la tuh?!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
lagi teka teki mengarut :
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kak Syeema , cuba teka lagi !
apa dia..
Ada seorang tu , badan dia panjang , ada anak 3 orang.
makhluk asing?
Salah ! jawapan nye Panjang la, dia kan baru beranak , anak dia 3 ekor.
.......... soklan ape ko nie dik? Panjang tu kan kucing !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  
Aku pun kenakan dia balik..hehehe

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Alia ada abang berapa orang?
Dengan bangga dia menjawab :  5 ! Abg Asrul , Abg Ajo , Abg Asi , Abg Izam , n Abg Peli
Alia ada kakak berapa orang?
Dua ! Kak Syeema dengan Kak Cheetah
Alia ada adik berapa orang?
Adik.....? jap ! owh..Alia takde adik.
hahahaha....kesian ! :D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hasil deco budak kecik nie , siap pesan :
"kak syeema , nanti amik la gambar , masuk fesbuk kak syeema."
ada hati nak buat jual ! hahaha..pagi2 lagi dah buat garage sale depan umah.
laku la jugak 3 biji. Kawan2 dia beli.hahaha..
bakal pelapis legasi Rnisa Bake House :)
 Ada hari tu aku buat creampuff , dengan selamba beliau mengeji :
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kak Syeema buat ape nie. Busuk la , bau telur !
Busuk , tak yah makan..
Alia pun tak nak la..
ceh..berlagak !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tibe tibe je petang tadi ,
Kak Syeema , mana bende yang bulat2 , ada coklat yang Kak Syeema buat aritu? Alia tak rasa pun ( sambil buat muke sekupang )
Dah habeh la , kan Alia kata busuk. Tak nak makan..hahahaha..Padan muke, sapa suruh jual mahal ( aku mengeji kembali )
Ala..Kak Syeema buat la lagi..
Hurm..tengok la kalau rajin ! 

So..sebagai seorang kakak yang baik dan penuh toleransi walaupun kuat membuli , aku pun buat la cream puff khas untuk beliau .Tapi filling cream puff nie , aku taruk peanut butter . Sebab dia memang seorang penagih tegar peanut butter ! :)

cream puff filling peanut butter

Resepi  creampuff , boleh klik sini  ----> CreamPuff  :)