Sunday 28 October 2012

Kaunter Pertanyaan

Honey pernah tanya aku satu soalan yang aku kira ianya satu yang subjektif. Perlu tak diberi peluang kedua bila perempuan yang kau cinta curang dengan lelaki lain, bukan saja curang, malah hingga tahap ke arah yang lebih parah. Bak ayat kasar Nami, betina dah dapat kote. Jawapan aku, tepuk dada tanya hati sendiri. Setiap orang memang patut diberi peluang kedua. Tuhan Maha Pengampun, jadi siapa kita nak menghukum. Jadikan ianya teladan supaya kita tak buat kejahilan yang sama. Tapi kalau jadi pada aku, aku blah. Tak sanggup hadap muka tu. Mari nyanyi lagu cukup sudah sama2. Lelaki cari perempuan, itu normal. Kalau perempuan cari laki,  itu berat, mungkin sebab gersang atau SANGAP? atau motif balas dendam? Balas dendam gadai tubuh sendiri, ngeri.


Honey pernah tanya aku satu soalan yang aku kira ianya satu yang subjektif, apa pandangan aku pada orang yang masih terhegeh2 dengan bekas kekasih nya yang dah terang terang tak nak terima dia lagi? Bila suatu yang subjektif, memang susah aku nak jawab. Tapi kalau aku letak diri aku, aku takkan jadi perempuan yang semacam itu. Kau tepuk tangan sorang2, kau saja yang syok sendiri, kau sorang saja dengar ia berbunyi. Jangan terima atas dasar simpati, kesian. Akhirnya diri jadi boneka, yang dapat hanya tubuh didakap, dalam hati tak terungkap. Orang tak nak aku, aku blah walau kuat mana aku nak orang tu. Orang nak aku, sanggup susah senang dengan aku, aku appreciated.  As simple as that.


Honey pernah tanya aku soalan yang kira ianya suatu yang subjektif., apa aku akan buat bila tersepit di tengah2, antara bekas kekasih yang cuba nak comeback? dan kekasih yang dah ada depan mata. Jawapan aku senang, hargai apa kita dengan mata. Bekas adalah bekas. Sisa. dan mungkin juga sisa orang lain. Hanya perlu tahu apa nak dalam hidup, perlu nekad dalam setiap apa keputusan yang dibuat. Nak hilangkan rasa kehilangan, ingat..ada orang lain yang lagi teruk tanggung kehilangan.  Itu kalau aku, jawapan aku. Kalau orang lain, jawapan akan lain. Kalau kau jawab tak tahu, itu bukan jawapan. Jumpa Tuhan, doa apa yang terbaik dalam hidup, belajar hargai apa yang ada depan mata, supaya jangan apa yang dikejar, tak dapat, apa yang ada, keciritan. 


Semua soalan berunsur subjektif, jawapan bergantung pada keadaan dan soal hati dan kekuatan diri. Situasi aku yang tersepit antara ketiga2 keadaan, keputusan aku, aku undur diri. Belajar untuk move on walaupun ia sesuatu yang berat. Paling kuat 2,3 minggu meroyan, lepas tu mungkin emosi dah stabil. Bak kata Osha, tak mati pon klu SINGLE..single lg best..bole bangun lambat..duet bole simpan beli kete..hati tak saket..byk mase bersame family n frenz..hidup pon tak meroyan.. :)


Raya orang makan rendang, aku makan hati. Eh, tak..lahap Samurai Burger.. Janji kesayangan yang belanja, layan jer :)
Lokasi : MekD The Curve