Thursday 29 December 2011

Runway / ICT Shah Alam

Kalau anda seorang rakyat  Selangor yang berjiwa patriotik dan sangat cintakan negeri dan negara anda , anda diwajibkan hadir di Karnival Sayang Selangor yang diadakan di pusat hiburan penuh lampu warna warni , ICT Shah Alam. Disebabkan aku adalah rakyat Perak yang murtad, aku terpaksa berada di program untuk rakyat Selangor ini.  Karnival bermula 28hb Dec hingga 31hb Dec adalah sempena menyambut ambang tahun baru 2012 anjuran Barisan Nasional dan UMNO. Kemasukkan adalah percuma ke karnival ini tetapi jika anda adalah pengikut setia dan peminat susah mati pihak pembangkang , anda dilarang berada disini untuk mengadakan himpunan haram ataupun ceramah tanpa permit yang sah. Kemungkinan anda akan dihalau keluar oleh RELA yang bertugas tanpa rela disitu.

banner berlesen


Aku berada disana untuk pertandingan Pencarian Ratu Muslimah 2011 anjuran Puteri Umno Selangor. Sebenarnya tak de la muslimah sangat pun. Yang muslimah hanya baju , model nya tak pasti pula kat mana yang muslimah. Kerana fitting room berkongsi dengan model jejaka2 yang ada six pack. Jadi bayangkan perasaan aku bila mereka beraksi separuh bogel untuk menyalin baju. Namun , disebabkan aku adalah antara juara Ustazah Pilihan, aku hanya memandang mereka dengan sebelah mata sahaja.



bakal mangsa..

Aku kena mempersiapkan model yang tinggi lampai ini dengan memakaikan mereka outfit dari Saraya Zahret. Disebabkan ketinggian aku adalah ketinggian manusia yang normal , aku terpaksa berjengkit2 dan memaksa model duduk di kerusi bila aku mahu mendandan shawl mereka akibat ketinggian mereka abnormal. Aku juga dengan kejam berniat protes di dalam hati dengan sengaja mencucuk pin kebahu mereka ketika memakaikan mereka shawl. ( hahahaha...)


model Saraya Zahret by me & K.Intan

  
" Pesal ko tinggi sangat hah?"
Keji aku didalam hati..
 
Yang ini paling aku puas hati dengan hasil kerja ku
berbanding dengan yang lain.
by Farra

 
sorry to say ; tapi aku tak puas hati dengan yang ni
tak pasti, tapi ada something wrong somewhere. Bukan kat u yer Maddy, tapi kat
outfit yang U pakai nie.. :)


wajah kami yang keletihan nak mapoh..

Hari itu sangat memenatkan aku. Terpaksa rush kerana masa yang diberi hanya 15 minit untuk bersiap. Jika aku yang menjadi model , takde la masalah. Kerana aku boleh bersiap sendiri. Tapi disebabkan aku yang menyiapkan orang, lambat atau cepat bergantung pada aku dan manager aku, Kak Intan.
Namun ,semuanya berjalan dengan lancar tanpa sebarang kesesakan jalan raya. Mujur kami 1st round, keadaan kurang kelam kabut berbanding butik lain yang dapat 2nd round.


 
koleksi Saraya Zahret
Black+Blue+Red theme. (kami sedang bodek PM)haha..


 
wajah gumbira para designer. Aku assistant, kene duk belakang stage jer.

  
pemenang Ratu Muslimah 2011/ Galeri Muslimah


Selesai acara around 7pm , aku , Kak Intan dan Abg Khairul sempat jalan2 pusing ICT yang hanya sesuai untuk kanak2 riang dan pasangan kekasih yang mahu melakukan ringan2 kerana banyak port yang sesuai disini. Bagi aku yang keletihan dan juga kelaparan , yang ada di fikiran hanya lah bantal dan sesuap nasi.





Puas mencuci mata, kami balik ke Saraya Zahret untuk buat closing , 8.30 aku sign out dan terus ke Sri Petaling. Malam itu aku tido di rumah kakak Aben sebab motor ku tinggal disana. Sumpah.. aku tidor tanpa sedar hingga ke pagi hari. Walaupun penat , tapi ini pengalaman yang sangat bermakna!! :)

~the end~